دیتیلینگ خودرو

جزئیات اتومبیل فعالیتی است که بطور منظم در حال انجام کارها و رویه هایی است که وسیله نقلیه را در بهترین شرایط ممکن نگه می دارد.

دیتیلینگ خودرو

جزئیات اتومبیل فعالیتی است که بطور منظم در حال انجام کارها و رویه هایی است که وسیله نقلیه را در بهترین شرایط ممکن نگه می دارد.

دیتیلینگ خودرو

این امر با از بین بردن هر دو آلاینده قابل مشاهده و نامرئی از قسمت داخلی وسیله نقلیه و جلا دادن قسمت بیرونی به انتهای اصلی بدون لکه های اصلی آن بدست می آید. ویکیپدیا

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

همه ما دیده ایم که یک اتومبیل پس از سالها در معرض آفتاب ، رنگ پرانرژی خود را از دست داده اما چرا این اتفاق می افتد؟ همانطور که مشخص شد ، بیشتر رنگ اتومبیل محو یا آسیب می بیند به دلیل همان عنصر آفتاب است که به پوست ما پیر می شود و به آن آسیب می رساند: اشعه ماوراio بنفش (UV).

اگر در ققنوس یا توسان زندگی می کنید ، قطعاً با آب و هوای گرم و اشعه ماورا بنفش بیش از حد  . در واقع ، آریزونا (به طور متوسط) هر ساله تقریباً 4000 ساعت نور خورشید می گیرد - اشعه ماورا بنفش و آسیب احتمالی آفتاب را در کار رنگ ماشین خود تصور کنید!

نور ماورا UV بنفش نامرئی است اما بسیار قدرتمند است. وقتی با سطح تماس پیدا می کند ، مولکول های آن جسم یک تکان انرژی دریافت می کنند. این انرژی اضافی معمولاً به صورت گرما داده می شود ، اما برخی از این لرزش ها منجر به شکستن پیوندهای مولکولی می شود.

با گذشت زمان ، وقتی این اتفاق برای مولکولهای کافی از رنگ رخ می دهد ، دیگر با نور به همان شیوه فعل و انفعال نمی کند. بازتاب و کسل کننده تر می شود و نور کمتری را به بیرون منتقل می کند که رنگ آن را می بینیم. در نتیجه ، متوجه کمرنگ شدن رنگ ماشین خواهید شد.

 

آیا برخی از رنگها سریعتر محو می شوند؟

صرف نظر از شدت اشعه ماورا بنفش و اگر در یک آب و هوای گرم مانند آریزونا قرار دارید ، برخی از رنگ های رنگ بیشتر مستعد محو شدن هستند ، زیرا رنگ قرمز معمولاً سریع ترین رنگ خود را از دست می دهد. برای درک اینکه چرا ابتدا باید بفهمیم که نور طیفی از طول موج می آید ، و اینکه چگونه ماده ای این طول موج ها را جذب و منعکس می کند ، تعیین می کند که چه رنگی را درک می کنیم.

هر رنگ دارای یک طول موج خاص است و یک رنگ رنگ به گونه ای طراحی شده است که تمام طول موج ها را به جز یکی یا موارد خاص مرتبط با ترکیب رنگ آن جذب می کند. بنابراین رنگ قرمز تمام طول موج ها را به جز موارد موجود در باند قرمز جذب می کند ، که منعکس می شوند. ما این نور منعکس شده را مصرف می کنیم و اگر کور رنگ نباشیم ، چشم و مغز ما با هم ترکیب می شوند و آن نور را قرمز می فهمند.

پس چرا رنگ قرمز بیش از رنگ های دیگر محو می شود؟ به این دلیل که طول موج های مرتبط با قرمز کمترین انرژی نور مرئی است ، بنابراین به نظر می رسد قرمز ، طول موج های انرژی بیشتری را جذب می کند که باعث تخریب شدید پیوندهای مولکولی رنگ می شود. این علاوه بر کاری است که اشعه ماورا بنفش انجام می دهد.

چگونه می توانید از کمرنگ شدن رنگ اتومبیل یا آسیب دیدگی در برابر آفتاب جلوگیری کنید؟

از آنجا که محو شدن در اثر تجزیه مولکولی ایجاد می شود ، هیچ راهی برای برگشت آن وجود ندارد ، بنابراین مراقبت های پیشگیرانه بهترین روش است. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی محافظت از رنگ اتومبیل در برابر محو شدن یا آفتاب وجود دارد.

 دار

با شستشوی منظم اتومبیل خود ، می توانید تجمع مواد دیگر مانند آلودگی و همچنین نمکی را که می تواند به مولکول های رنگ آسیب برساند و محو شدن را تسریع کند ، کاهش دهید.

آن را در سایه نگه دارید

بارزترین و م effectiveثرترین روش جلوگیری از محو شدن اشعه ماورا بنفش دور نگه داشتن اتومبیل از نور خورشید در هر زمان ممکن است. آن را در گاراژ ، زیر یک کالسکه یا حداقل زیر یک درخت سایه دار پارک کنید.

فیلم بگیرید

برای سطح بعدی حفاظت ، اکنون تعدادی پوشش وجود دارد که رنگ ماشین را می پوشاند و از آن محافظت می کند در حالی که باعث می شود رنگ از بین برود. این محصولات در لایه های فیلم یا اسپری مایع وجود دارند که می توانند توسط متخصصان یا صاحبان کار خود استفاده شوند.

واکس بزنید

اکثر موم های مدرن اتومبیل حاوی موادی هستند که مقداری از محافظت در برابر صدمات ناشی از رنگ اتومبیل در اثر آفتاب را فراهم می کند و همچنین باعث می شود سایر مواد سوزاننده مستقیماً به سطح رنگ برخورد نکنند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
قالب وبلاگ